Jueves - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu Jueves - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu

Jueves

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

09 Augustus 2013 | Spanje, Alicante

Buenas noches amigos,

Gisteravond zijn we met onze kamergenoten en nog een zweeds meisje iets gaan drinken.
Zij weet van haar kamergenoot leuke plekjes waar barretjes en restaurantjes zijn, zo kwamen we dus op een leuke plaats met uitzicht op de haven met allemaal leuke tentjes.
Het was erg gezellig en zo oefenen we niet alleen onze Spaans maar ook onze engels :)

Nog maar 1 ochtend les en dan zit de eerste lesweek er alweer op.
We hebben vandaag weer veel behandeld in de Spaanse les, en het is leuk om te zien hoe je steeds meer verbanden gaat leggen en achter steeds meer dingen komt. Wat we nu behandeld hebben kunnen we op straat in de praktijk brengen, bijvoorbeeld borden bij restaurantjes, winkels en het praten met mensen. Spreken gaat nog niet erg goed, maar het verstaan lukt soms al redelijk, de basisdingen kan je er toch wel uithalen, dat is erg leuk om te merken, dat je dit al na 4 dagen kan merken! Ben benieuwd hoe onze spaans is na 4 weken.

Vanmiddag hebben we lekker door de stad gewandeld en nieuwe plekjes gevonden met een klein straatje met allemaal kroegen, waarschijnlijk gaan we daar het weekend vast wel heen. :)

Yoyo frozen yogurt is hier helemaal populair.. Dus wij dachten vanavond, dat gaan we ook eens nemen! Je kon zelf je yoghurt ijssmaken tappen, en dan zelf je toppings erop doen, zoals fruit, koek, chocolade etc... Lijkt op een swirl bij ons, alleen kan je hier zelf kiezen hoeveel je wilt en wordt de prijs berekend aan de hand van hoeveel het weegt. En het wordt niet gecruncht.
Het was lekker maar kan niet tippen, vind ik, aan de swirl van Nederland.

Mañana nos vamos a snorkling y ver aterdecer en el mar.
Morgen gaan we snorkelen en zonsondergang kijken op zee. Dit is een activiteit van school uit. Ben benieuwd wat voor mooie plekjes we gaan zien.

Jullie zullen snel horen hoe het is geweest :)
Xx hasta la vista

• 09 Augustus 2013 - 14:12

Frans:

Het wordt steeds leuker zo te lezen. Maak er een leuk weekend van, met een mooie duik. Ben benieuwd waar jullie naar toe gaan.groetjes Frans.

• 09 Augustus 2013 - 17:53

Opa En Oma V D Berg :

Fijn weekend en probeer ook eens de tappas gr xx