Over de helft - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

23 Augustus 2013 | Spanje, Alicante

Hello!

Alweer bijna een week geleden dat we een verhaaltje hebben geschreven..

Voor ik het vergeet, dat wilde ik al elke keer schrijven, maar vergat ik telkens...
Toen we hier net waren dacht ik telkens wat staat dat ambulance personeel toch te doen bij die vuilnisbakken.... Blijkt dat de vuilnismannen of vrouwen, hetzelfde soort pakken, qua kleur etc. dragen als ambulance personeel in Nederland, ik moet zeggen ben er nu inmiddels wel aan gewend, maar dacht is toch leuk om jullie daarvan op de hoogte te brengen.

Het was een weekje met veel nieuwe gevoelens, we hebben beide, maar vooral ik, erg moeten wennen aan de nieuwe dingen, zoals klasgenoten, huisgenootje, veel grammatica van de Spaanse taal...
Maar inmiddels ben ik gewend aan het nieuwe huisgenootje, die ook ontzettend aardig is! :)
Ook de klasgenoten kan ik beter hebben, zolang dit ukkie maar een beetje vooraan kan zitten, zodat ik het goed kan zien en volgen... Wel merk je echt nog een verschil tussen het oude groepje, en het nieuwe groepje leerlingen, zij hebben toch al een iets hoger niveau naar mijn idee, waar wij nog dingen opzoeken, doen zij het uit hun hoofd.

De taal is een ander verhaal.... Jeetje wat is de grammatica moeilijk, qua werkwoorden enzo.
Wat we de vorige twee weken qua lesstof hebben gekregen, stelt vergeleken met dit, niks voor.
Vooral Dennis vindt het moeilijk om gemotiveerd te blijven, omdat ook de grammatica in het spaans wordt uitgelegd, en dit heel moeilijk is te volgen. Sommige regels begrijpen we ook echt niet, eerst dachten we dat de spaanse taal veel logica bevatte, maar er zijn erg veel uitzonderingen...
Verder gaat het spreken ook nog niet echt goed, dit komt ook mede omdat we heel snel met bestellen en op straat enzo op het Engels overgaan, we willen dit proberen om minder te doen, omdat we nu juist de kans hebben om wat we leren in de praktijk te brengen op straat.
En het is zo leuk als het lukt en ze je begrijpen!! :)

Wel hadden we gister en vandaag zoiets van: we maken deze week qua cursus af en stoppen er dan mee, en gebruiken volgende week om te gaan oefenen en leren wat we tot nu toe geleerd hebben. Dit leek ons handiger omdat we de basis nog niet goed uit onze hoofd kenden, en we dachten dat we dan toch geen nieuwe stof zouden opslaan...
Uiteindelijk zijn we naar de docent gegaan, en verteld waar we mee zaten, en zij zei dat deze week veel grammatica en werkwoordsvormen waren, en dat volgende week weer iets makkelijker wordt, dus we gaan het nog even proberen... Kunnen altijd nog stoppen, en als ik niet zou gaan, kan ik het niet meer inhalen.
Zeker ik wil er graag mee doorgaan, omdat dit echt mijn meisjesdroom was, en ik die voor de laatste week zomaar zou opgeven, dat zou sonde zijn hè.

Nu nog maar 1 dagje school en dan alweer weekend, en de schooldagen ben je om 2uur alweer vergeten, waarna je heerlijk van de zon kan genieten.
Die trouwens niet gaat vervelen hoor, maar soms is het wel erg heet,en verlang ik stiekem even, naar de verse geur van natte bomen van het eerste regen sinds lange droge tijd...
Maaar, als ik zou moeten kiezen, kies ik toch voor heeeel wat zon!

Yo voy duermo....
Proberen dan, want het is erg rumoerig in het gebouw, allemaal mensen die zaterdag vroeg weggaan, dus afscheidsfeestje houden...

Hasta pronto! Xxxx

Ps. Dit reisverslag heb ik gisteravond geschreven, maar de wifi ligt er hier regelmatig uit! Super irritant op sommige momenten, gister lag die er ook al een hele dag uit...
En daar betaal je €40,- voor!

Ohja, en dan nog iets! We hebben geprobeerd de foto's online te krijgen, maar dat lukte helaas nog niet, maar we blijven het proberen! :) xx

En dan nu echt het allerlaatste, onze profielfoto is in Guadalest genomen, mooi uitzicht hè.....? Wacht maar tot jullie de andere foto's zien!

  • 23 Augustus 2013 - 09:17

    Monique:

    Ik heb weer genoten van jullie verslag, had sommige dingen al gehoord van jullie. tot de facetime xx

  • 23 Augustus 2013 - 11:08

    Oma En Opa V D Berg :

    Wat een mooi verhaal ja het spaans is best wel moeilijk maar toch door blijven gaan hoor groetjes

  • 26 Augustus 2013 - 12:57

    Louisa :

    Heey Elise, goed om te lezen dat onze vervangster aardig is en dat je nog steeds kan genieten van de spaanse zon haha. Ik hoop dat jullie de hele cursus kunnen afmaken! Met hoeveel mensen zijn jullie nu nog?
    xx

  • 27 Augustus 2013 - 23:33

    Elise:

    Ha Louisa,
    Haha ja gelukkig wel :)
    Je raad het nooit... We hadden een babykakkerlak in de badkamer.. Misschien wel door die dode? Haha
    Vorige week zaten we met 10 en deze met 7
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

in guadalest

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 6241

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 31 Augustus 2013

Taalreis naar Alicante

Landen bezocht: