Genieten dit! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu Genieten dit! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu

Genieten dit!

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

17 Augustus 2013 | Spanje, Alicante

Hi people!

Hoe is het met jullie?
Zo...
Waar waren we gebleven, het vorige reisverslag is namelijk alweer even geleden..

Ohja, donderdag was dus een heerlijke vrije dag, die we lekker op het strand hebben doorgebracht, hier in Alicante! En het was heerlijk kan ik jullie vertellen, we zijn dit keer iets verder doorgelopen en daar was de ergste drukte al wat afgenomen, dus lagen dit keer op onze eigen handdoeken in plaats van bij andere mensen erop..
In de avond hadden we met Tine afgesproken om gezellig te gaan eten.. Zij kwam vanaf de luchthaven, alleen deed de TomTom het niet dus moesten we haar aan de telefoon met kaarten begeleiden, wat niet echt soepel verliep, maar na 1uurtje of wat, stond ze uiteindelijk voor ons appartement!
We zijn dit keer heerlijke tapas wezen eten en hebben Tine Alicante een beetje laten zien, die was gelijk verliefd! Super leuk om te zien, vooral omdat wij niet meer bij elke straat die we doorlopen of elk gebouw dat we zien, wauw dit is echt mooi, echt genieten, maar doordat zij dat allemaal zei, werden we ons er weer extra bewust van dat we maar 2 geluksvogels zijn, dus bedankt Tine :)

Vrijdag weer een dagje school waarin we veel behandeld hebben, we hebben leren klok kijken in het Spaans en hoe we weer nieuwe werkwoordsvormen moeten vervoegen.. We gingen er nog even tegenaan, omdat het voor de meeste alweer de laatste lesdag was.

Gisteravond zijn we op een terras wat wezen drinken en daarna een beetje bij tijds naar bed gegaan, omdat we vandaag naar Guadalest en fuente de l'Algar gingen.
Vanmorgen deden we om 9uur ons rolluik omhoog, waarna er een hoofd onderdoor stak, de huisbaas, omdat onze huisgenoten vandaag zouden vertrekken, alleen hadden zij doorgegeven 12:00u, wat goed was, waarna ze vervolgens toch om 9:00u snel moesten schoonmaken en inpakken..
Erg jammer dat deze twee meiden weg moesten!
Vervolgens dachten wij dat we morgen pas nieuwe huisgenoten kregen, maar er stond echter om 12:00u vandaag alweer een nieuw meisje voor de deur...
Een Deens meisje, die hier puur alleen voor vakantie is, zij heeft hier vorig jaar 2 maanden verbleven en gaat over 2 weken naar Salamanca om haar Spaans te verbeteren.
Maar goed dat wat betreft de huisgenoten.

Vandaag zijn we dan toch naar Guadalest en Fuente de l'Algar geweest, en het was in 1 woord: fantastisch!!!
Eerst gingen we naar Guadalest, wat echt een schattig toeristisch bergdorpje is, met een geweldig uitzicht! Zullen eens kijken of we wat foto's online kunnen krijgen..
En vanmiddag gingen we dan naar Fuente de l'Algar!
Wat echt prachtig was, je hebt hier mooie watervallen, ijskoud, maar zo mooi! En we hebben erin gezwommen! Wat een ervaring was dat!
Ook hier waren super veel mensen, maar dat mocht de pret niet drukken..
Je moest heel avontuurlijk op allemaal rotsen lopen om bij een waterval te komen.
Toen ik uiteindelijk in het water zat kreeg ik amper lucht, omdat het water zo koud was, ook stond er een flinke stroming door de waterval, maar wat een kick gaf dat, om daaronder door te zwemmen en erin! Super vet!
Ook hier hebben we mooie foto's van gemaakt.. :)

Vanavond gaan we weer uit, en ons even samenvoegen met de andere studenten... Iedereen is hier in ieder geval super sociaal en vriendelijk, dus dat moet vast wel gezellig worden.. :)

Adios amigos! XX

• 17 Augustus 2013 - 22:17

Monique En Frans:

Geweldige belevenissen hebben jullie weer mee gemaakt. Leuk van Tine en de rondleiding. Wij gaan ook gauw naar guadelest en Fuentes d'algar.

• 17 Augustus 2013 - 23:05

Margreth:

Heerlijk om julie belevenisssen weer te lezen xxx

• 18 Augustus 2013 - 10:38

Oma En Opa V D Berg:

Wat een mooi verhaal was dat en wat genieten jullie super ik zag het helemaal voor me x x