Miércoles - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu Miércoles - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu

Miércoles

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Elise

07 Augustus 2013 | Spanje, Alicante

¡Hola!

Weer een verhaaltje vanuit het heerlijke zonnige Alicante!

Nadat we de eerste nacht weinig hadden geslapen dachten we dat we maandag avond als een blok in slaap vielen. Maar helaas, nadat we in slaap waren gevallen met de ventilator aan voor overheerlijke verkoeling ging Elise lekker dromen, maar niet voor lang. Ze schrok wakker omdat ze dacht dat het geld wat onder de kussen lag was weg gewaaid. Dus om half 2 in de nacht sprong ze uit bed deed het licht aan maakte me wakker en ging als een gek zoeken naar het geld. Ik nog half slapend niet wetend wat er aan de hand is ging maar uit bed na een boze blik omdat ik niet hielp zoeken. Ik stapte uit bed schoof het bed opzij terwijl Elise op haar knieën onder het bed aan het zoeken was, tot ik me herinnerde wat ik aan het doen was en schoof gauw het bed terug en deed het licht uit. Elise was een beetje de weg kwijt tussen de realiteit en der droom. Uiteindelijk hebben we er de volgende dag hard om gelachen.. Elise droomde dat ze op het strand lag, met haar hoofd op het geld en dat het wegwaaide... In haar ogen was het levensecht.

Dinsdag, onze 2e Spaanse les. Ana, de docent, ging er gelijk hard tegen aan en in het begin was het moeilijk om het te volgen omdat alles in het Spaans werd verteld.
Nadat de ochtend afliep werd het al makkelijker om het te volgen, met makkelijker bedoel ik, dat ik sommige woordjes herken en de duidelijke handgebaren die ze doet kan ik er een beetje eraan opmaken waar ze het over heeft.
Na veel schrijfwerk, luisterwerk en een houten kont was onze les weer afgelopen waardoor we snel wat konden gaan eten om vervolgens naar het strand te gaan om wat verkoeling op te zoeken.
Eenmaal op het strand hadden we een mooi plekje gevonden wat nog redelijk vrij was. Nadat we snel onze handdoeken hadden neer gelegd gingen we lekker een duik nemen, alleen is het water toch niet zo schoon als we hoopte maar zelfs dat weerhield ons er niet van om nat te worden. Nadat we eindelijk waren afgekoeld en we terug liepen naar onze handdoeken bleek dat het plekje niet meer zo vrij was als toen we eraan kwamen.... Want pal naast onze lagen er alweer verschillende handdoeken.
Na het eten zijn we nog even wat gaan drinken op de boulevard met onze 2 kamergenoten.

Na eindelijk een goede nacht rust tot de wekker ons wakker maakte gingen we alweer naar onze derde Spaanse les.
Ook vandaag was het weer moeilijk om op gang te komen maar dat was alweer snel voorbij.
Vandaag hadden we voor het eerst echt huiswerk meegekregen, wat we de volgende dag weer moesten inleveren.
En na een lange dag Spaanse les heb je natuurlijk geen zin om huiswerk te maken, wanneer wel... Maar we besloten toch maar dat het moest worden gedaan dus waarom niet ergens op terras met een caña y una aqua sin gas. Zo gezegd zo gedaan een half uurtje na de lunch zaten we heerlijk op een terrasje in de schaduw netjes onze huiswerk te maken wat achteraf helemaal niet verkeerd was de tijd vloog voorbij net als onze huiswerk.

Adios, hasta mañana

• 08 Augustus 2013 - 08:43

Monique:

Heerlijk om te lezen ;-) xx

• 08 Augustus 2013 - 10:29

Frans:

Leuk verhaal. Jullie zijn goed bezig! Muchos besos y hasta mañana. Frans

• 08 Augustus 2013 - 15:19

Oma En Opa Vb Berg:

Wat zijn jullie heerlijk bezig geniet ze