Lunes - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu Lunes - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Elise Bent - WaarBenJij.nu

Lunes

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

05 Augustus 2013 | Spanje, Alicante

¡Hola chicos y chicas!

Dat was een nachtje met weinig slaap... Het was namelijk ontzettend heet, misschien waren we toch wel een beetje zenuwachtig en deze stresskip maakte zich weer zorgen om de auto.. Gisteravond kregen we een plekje voor het raam hier in de straat dus hebben we hem hier neer gezet, waarna een zwerver er goed op heeft gepast, heel handig om zo een buurman te hebben :) ik heb geloof ik tot half 5 onrustig gelegen en wel een paar keer rechtop in bed gezeten om te luisteren of ik vreemde dingen hoorde, maar uiteraard was alles rustig!
Vandaag toch maar besloten om de auto in Albir te zetten in de garage, maar dan moesten we met de tram naar Alicante, wat ook een ervaring was.
In totaal hebben we 2uur in de tram gezeten, hij stopte bij ieder plaatsje. Na een houten kont kwamen we eindelijk met een rustig gevoel bij ons appartement aan.

Vanmorgen hadden we onze eerste les, we liepen met een groepje andere studenten naar colegio internacional alicante, allemaal achter een Zweeds meisje aan die hier vorig jaar ook de cursus heeft gevolgd. Wat dus erg handig was.

Eerst kregen we in het Engels uitleg over de school, de omgeving en de excursies. Om 11:30 begon onze eerste echte Spaanse les, wat erg leuk was. De les werd helemaal in het Spaans gegeven, waardoor je het dus ook sneller oppakt, mocht je er echt niet uitkomen, mag je voor nu nog in het Engels vragen, maar het is de bedoeling dat we dit van de week in het Spaans gaan doen.

Eerst hebben we uitleg gehad over hoe we ons voor moeten stellen in het Spaans. Erg leuk om dit ook gelijk te oefenen.
In de Spaanse taal moet je met veel expressie praten en sommige klanken en uitspraken zijn erg lastig om uit te spreken, maar wel een uitdaging :)
Ook hebben we het alfabet doorgenomen, hoe je alle letters uitspreekt.
Het verbaasde me dat we in zo een korte tijd al zoveel stof hebben doorgenomen, al ben ik voor mijn gevoel de helft alweer vergeten, maar dat zal oefenen worden.
In onze klasje zitten trouwens 7 Nederlanders, van de 10 studenten,en dennis is de enige jongen, wat ie uiteraard helemaal niet erg vind.

Vanavond hebben we heel gezond gekookt, alleen is dit wel erg gebrekkig, kleine pannetjes voor 4personen, geen pannenlappen en geen aardappelschilmesje. Het is een beetje behappen maar is te doen, hopelijk kunnen we het volhouden om te blijven koken, en anders moeten we maar uiteten, wat ook niet zo heel erg is, hier zijn namelijk genoeg leuke eettentjes, wat we voor nu hebben gezien.

Nu gaan we weer lekker proberen te slapen, zodat we de slaap van afgelopen nacht in kunnen halen.

Hasta pronto! Xx

• 05 Augustus 2013 - 23:26

Sabine:

Leuk om te lezen Elise! X

• 06 Augustus 2013 - 08:07

Monique:

Dennis en Elise super leuk, blij om te lezen dat de trein / tram reis ook goed is gegaan.x

• 06 Augustus 2013 - 12:04

Opa En Oma V D Berg :

leuk om te lezen het doet me denken aan onze spaanse lessen heeeeel lang geleden xx

• 06 Augustus 2013 - 15:41

Margreth:

Leuk om weer wat te lezen kijk al uit naar het volgende verslag xx

• 06 Augustus 2013 - 22:16

Joke Bel:

Hee daar, leuk om te lezen hoor en zo knap dat jullie dit samen doen. Heel veel plezier en ik hoop dat jullie er veel van leren. Misschien ga ik het dan wel in het Italiaans doen alhoewel ik er helaas niet zoveel tijde in kan steken als jullie. Ohh, als ik toch jong was zou ik het wel weten hi hi... Enjoy xx